נטפליקס – מה הלאה?

מה מצפה למניית נטפליקס

תוכן עניינים

לשתף זה כייף:

למה נטפליקס חוותה קריסה גדולה כל כך? האם היא בדרך לחזור לשיא? ואיך היא מצפה בכלל להגדיל את ההכנסות והרווחים?

נטפליקס היא חברה אמריקאית שהוקמה כבר ב1997. היום, עיקר פעילותה הוא במתן שירותי צפייה בעבור תשלום חודשי, מה שנקרא שירות “סטרימינג”.

נטפליקס תמיד דאגה להתקדם עם הטכנולוגיה בעולם ולהתאים את עצמה בכל פעם מחדש לטכנולוגיה הקיימת והובילה בשירותי ה”סטרימינג” מה שנתן לה להיות שחקן מפתח בין מתחרותיה.

הים ניתן לראות את ענקיות הטכנולוגיה מתחרות בנטפליקס על הארנק של הלקוחות, לדוגמא, אפל השיקה מכשיר בשם “Apple TV Streamer”.
אמזון מציעה למנויים שלה שירות סטרימינג “אמזון פריים וידאו”, דיסני שבין כל שאר שירותיה מציעה גם שירות סטרימינג. גם חברת “רוקו” אשר יותר מוכרת בארצות הברית, קנדה, צפון ודרום אמריקה ואירופה.

הקריסה של נטפליקס

בחודש נובמבר 2021 רשמה מניית נטפליקס (NFLX) שיא חדש של 700$ למנייה. כבר בחודש מאי מחיר המנייה עמד על 162$- קריסה של מעל 75% בחצי שנה.

הדבר נגרם בעקבות הדוחות הרבעוניים שפרסמה, שבהם נראתה דעיכה בצמיחה וירידה בכמות המנויים.

אנשים אשר רכשו מנוי, שיתפו אותו עם חבריהם כך שהם קיבלו מנוי בלי לשלם עליו.

החלטת החברה להשהות את פעילותה של רוסיה כמחאה נגד הפלישה לאוקראינה. דבר שגרם לה לאבד מיליוני מנויים רוסים.

מה מצבה היום?

בעת כתיבת מאמר זה, נטפליקס רשמה עליה של יותר 100% מהשפל שלה במאי 22. מחיר המניה עומד היום על אזורי 360$.

היא נוקטת במספר אסטרטגיות על מנת לצרף מנויים חדשים לשורותיה וכך להגדיל את ההכנסות והרווחים:

  • פניה לשוק הגיימינג –
    נטפליקס היום כבר לא מספקת רק שירותי סטרימינג אלא פיתחה גם משחקי וידאו.
    כרגע המשחקים לא מפתים במיוחד אבל ניתן לראות שהיא משקיעה הרבה זמן וכסף כדי לפתח אותם. בתוך כך היא מקווה לשמר את הלקוחות וליצר לקוחות חדשים.
  • חסימת שיתוף הסיסמאות –
    לנטפליקס מצפה מאבק קשה מול מפתחי הסיסמאות אך היא נערכת אליו ותבצע בתקופה הקרובה ניסויים שונים. זאת על מנת להבין מהי הדרך הטובה ביותר לעשות זאת. כמובן שאם היא תצליח הדבר יביא לגדילה בכמות המנויים מה שיביא לעליה בערך המניות שלה.
  • השקת מודל חדש: עד עכשיו היא פעלה במודל ללא פרסומות כלל. בינתיים בקרוב יהיה ניתן לראות אותה מציגה שירות מוזל שיכלול בתוכו פרסומות. כך היא תרוויח מעוד לקוחות שישלמו על מנוי מוזל וגם ממפרסמים.
  • פנייה ללקוחות חדשים –
    בראיון לבלומברג העידו המנכ”לים של נטפליקס כי הם רואים פוטנציאל גדול במדינות שעדיין לא פנו אליהן. לצורך הדגמה נתנו את אינדונזיה שהיא דוגמא מעולה, גם בהודו יש פוטנציאל עצום ולא מנוצל.

לסיכום

להנהלה בנטפליקס יש עוד עבודה קשה לעשות אבל החברה נמצאת במומנטום מעולה. היא נוקטת במספר צעדים שמקדמים אותה לאט לאט, מה שכמובן גורם לעליה במניותיה. מסתמן שלהנהלה יש חזון ושאיפות גבוהות והם מובילים את החברה בדרך הנכונה.

היה מעניין?

הרחיבו את הידע וקראו עוד מאמרים

בועת הפרחים

בועת הפרחים

כיצד פרח גרם לאנשים לאבד את כל רכושם? מה הוא מלמד אותנו? ומה נוכל ללמוד מאותם פרחים כדי להגן על תיק ההשקעות שלנו? הסיפור המרתק

סוגי השקעות – איך להפיק את המירב מהכסף שלנו

אפשרויות ההשקעה השונות השקעות פיננסיות: פיקדונות, אגרות חוב, סחורות, מטבע חוץ, מניות. אפיקים פנסיוניים: קופות גמל, קרן השתלמות, קרן פנסיה, פוליסת חסכון. השקעות ריאליות: נדל”ן

דילוג לתוכן