השקעות ESG – השקעות אחראיות

תוכן עניינים

לשתף זה כייף:

משקיעים? תשקיעו עם אחראיות

להשקעה אחראית יש שם – השקעות ESG
הידועה גם כ”השקעה ירוקה”, היא השקעה המתחשבת ברווחה החברתית הכוללת בנוסף לשיקולי הרווח הכלכלי. באופן כללי, משקיעים בעלי אחריות חברתית מעודדים כללי ממשל תאגידי אשר תומכים בשמירה על איכות הסביבה, הגנה על ציבור הצרכנים, שמירה על זכויות אדם ושמירה על המגוון הביולוגי.

שיקולים הנוגעים להיבטים סביבתיים (E), חברתיים (S) והיבטי ממשל תאגידי (G) הולכים והופכים משמעותיים יותר בשיח הציבורי בכלל ובתחום ההשקעות הפיננסיות בפרט.

משבר האקלים, זכויות האדם והקשר לניהול ההשקעות

משבר האקלים המחריף והשינוי שאנו עוברים כחברה אנושית במאה שנים האחרונות הובילו למצב שבו עניין האחריות הסביבתית-חברתית הינה אחריות שכולנו חייבים בה.
אחד התחומים שצוברים תאוצה בעשור האחרון ובשנתיים האחרונות בפרט הוא תחום השקעות ה-ESG. כלומר מתן התייחסות בתהליך ניהול ההשקעות לשיקולים נוספים כמו פגיעה בזכויות אדם, זיהום סביבתי, מבנה מערך העבודה וכדומה.
לאורך ההיסטוריה השקעה בחברות ציבוריות דרך הבורסה לרוב מתבצעת לאחר בדיקה מעמיקה של הביצועים הפיננסים של החברה. לדוגמת צמיחה ברווחיות לאורך זמן, יחס בין נכסים להתחייבויות, ביצועי מכירות וכדומה. במציאות של היום אנו עדים לשיקולים נוספים שנכנסים למשוואה. שיקולים אלו כמובן אינם מבטלים את השאיפה למקסם רווח, אלא עומדים לצידה.
שיקולי הרווח בשילוב השיקולים החדשים מסוג ESG מייצרים אסטרטגיה חדשה לניהול השקעות. אסטרטגיה שדוגלת ברווחיות חברות שלא באה על חשבון הסביבה או עובדי החברה.

שילוב שיקולי ESG במדינת ישראל

במהלך השנה האחרונה נכנסה לתוקף הוראה של רשות שוק ההון בנוגע לשילוב שיקולי ESG במדיניות ההשקעה של הגופים המוסדיים בישראל. על פי ההוראה הזו, מחויבים גופי ההשקעה להתייחס להיבטי ESG, לסיכונים הנובעים משינויי אקלים וכן להיבטים הקשורים לסיכונים מתפתחים אחרים. העובדה כי רשות שוק ההון מוציאה נוהל אחיד מסודר בנושא, מוכיחה עד כמה השינוי הוא נחוץ ומשמעותי.
  
ישנו מספר רב של גופים שכבר גיבשו אסטרטגיית ESG והם מיישמים אותה באופן שוטף. גופים רבים בוחרים להשקיע דווקא בחברות שפועלות בתחומים הנחשבים ירוקים, פרו חברתיים או סביבתיים כדוגמת אנרגיה מתחדשת או התפלת מים.

הרציונל שעומד מאחורי גישה זו הוא שחברות אשר שמות במרכז שיקולי ESG, עשויות להיות רווחיות ויעילות יותר בעתיד, ובנוסף להעניק ערך מוסף לתיקי ההשקעות.
בשורה התחתונה:
החברות מרוויחות, המשקיעים מרווחים והכי חשוב, הסביבה מרוויחה.

דביר גל, מנהל ההכשרות במכללת BMENIV

היה מעניין?

הרחיבו את הידע וקראו עוד מאמרים

מידע על מסחר במט”ח

מסחר במט”ח הוא תמיד בצמדי מטבעות כלומר אם נרצה לגשת לחלפן הכסף ונרצה בקניית מטבע הדולר האמריקאי, נצטרך למכור לחלפן מטבע שקל ישראלי ובעבורו נקבל

מה וול- מארט מחפשת בטיק טוק ?

לאחרונה נודע כי וול מארט- ענקית הקמעונאית צפויה לרכוש 7.5% מטיק – טוק בשיתוף עם אורקל חברת התוכנה.השאלה הנשאלת מה לחברה קמעונאית מסורתית בת 58

סוגי הלוואות - כמה זה עולה לנו?

סוגי הלוואות – כמה זה עולה לנו?

מה זה הלוואה בכלל? הלוואה היא הסכם בו מלווה אדם או חברה כסף לאדם או גוף אחר (לווה), לפי התנאים שנקבעו בהסכם. סכום הכסף שניתן

דילוג לתוכן