אחד אפס למיקרוסופט

מיקרוסופט נגד גוגל

תוכן עניינים

לשתף זה כייף:

מה מתחולל במירוץ לבינה המלאכותית בין מיקרוסופט לגוגל? מי מרוויחה ומי מפסידה? ואיך אנחנו נוכל להרוויח מהתחרות הטכנולוגית הזאת?

AI

מאז ומתמיד ענקיות הטכנולוגיה ראו בבינה המלאכותית הזדמנות פז שיכולה לשדרג אותן באופן בלתי נתפס. שנים על גבי שנים הן מנסות לפתח את התחום ולהכניס AI (בינה מלאכותית) לשירותיהן.
אך מי שהביאה את הבשורה לעולם היא “Open AI” שמהווה איום ענק לשאר חברות הטכנולוגיה.
בתקופה האחרונה נוצר טרנד סביב הבינה המלאכותית בניצוחה של Open AI  עם שתי תוכנות עיקריות- צ’אט הבינה המלאכותית (Chat GPT)  ומחולל התמונות Dall-E.

מוצרים אלו יכולים לצייר לך ציור לפי בקשתך, למצוא ברגע תשובה לכל שאלה, לנסח טקסטים/מאמרים וכתבות לפי בקשתך, לתת לך מתכוני בישול, לבנות עבורך שורות קוד לבניית אתרים ואפליקציות, לכתוב תסריטים לסרטים ועוד מגוון אפשרויות אין סופי. כל התהליך הזה, מהבקשה של האדם עד לתשובתה של AI לוקח שניות בודדות .

מכאן ניתן להסיק כי זמני החיפוש אחר מידע והשהיה שלנו באינטרנט במרדף אחרי תשובות ופתרונות יתקצרו משמעותית. פשוט נבקש את המידע או את הפתרון מבינה מלאכותית.
פחות זמן חיפוש בגוגל משמע חשיפה לפחות פרסומות, מה שיוצר לגוגל סיבה טובה להתחיל לחשוש.

מייקרוסופט נגד גוגל
מיקרוסופט נגד גוגל

מיקרוסופט על המפה

מיקרוסופט החליטה לבצע השקעה גדולה בOpen AI  מה שייתן לה 50% ממניות החברה.
בעקבות החדשות הטובות והאיכות המוכחת של מוצרי החברה, משקיעים נוהרים להשקיע את כספם במיקרוסופט מתוך אמונה שהיא הולכת להיות מחלוצות ענקיות הטכנולוגיה שיבנו מודל עסקי שלם סביב בינה מלאכותית.
הדבר גרם לעליה של כ 12% במניית מיקרוסופט (MSFT) וזה רק בחודש האחרון.

גוגל מנסה להשיב אש

בתחילת החודש גוגל הכריזה על תכנית להטמעת בינה מלאכותית במנוע החיפוש שלה.

גוגל הציגה מוצר חדש בשם BARD על מנת שיתחרה בChat GPT וחשפה אותו בפרסומת שהופיעה ברשתות רבות. למרבה צערה של גוגל, BARD סיפק תשובות שגויות ואכזב את הצופים, לאחר מכן גוגל פרסמה הודעה רשמית שאין להסתמך על BARD ושהוא עלול לתת מידע שגוי.

באותו יום מניית גוגל צנחה ב8% לעומת מיקרוסופט שכמעט ולא הושפעה מהירידות.

חשוב שנבין שגוגל בסך הכל נלחמת על השארת המצב הקיים ולהרוויח באותו אופן וקצב שהייתה רגילה אליו עד היום. אך מנגד, לחברות מתחרות נפתחו אפשרויות “לנגוס” ברווחים של גוגל ולנצל את חולשתה בכל מה שקשור לבינה המלאכותית.

כמובן שגוגל תצטרך לשנות את המודל העסקי שלה בכל מה שקשור במנוע החיפוש ובפרסומות וכדאי שתעשה זאת כמה שיותר מהר.

כיצד נשקיע בבינה מלאכותית

ראשית, השקעה בכל חברת טכנולוגיה כמעט תהווה השקעה בבינה מלאכותית מכיוון שכולן ערות למצב, לא רוצות להישאר מאחור וממהרות להגיע לשם בכוחות עצמן.

שנית, חשוב שנשים לב שעדיין אין מודל עסקי ברור ובטוח ונכון לעכשיו, עלויות הפיתוח והתפעול יקרות משמעותית מהרווחים והיעילות שהוא מפיק ולכן ניתן להסיק שמדובר ב”טרנד”.

כלומר, אם נדע “לתפוס את הגל” ונבין שמדובר בהייפ מסוים שנוצר סביב נושא מאד מדובר ונעבוד עם פקודות נכונות וניהול סיכונים נכון נוכל לייצר רווחים נאים.

אך חשוב לזכור שיש פה סיכון, מניות של חברות לא רווחיות מטפסות בעשרות ומאות אחוזים בעקבות ציפיות מאד גבוהות של המשקיעים. אם אותן חברות יאכזבו את המשקיעים בהמשך, הצניחה לקרקע עלולה להיות מהירה וכואבת ולכן חשוב לעבוד על פי תכנית עבודה מסודרת וניהול סיכונים קפדני.

לחצו כאן לצפייה בפודקאסט מרתק על בינה מלאכותית ושוק ההון של מנהל ההכשרות במכללת Bmeniv, מר דביר גל וסמנכ”ל טכנולוגיות, מר שי מזרחי.

היה מעניין?

הרחיבו את הידע וקראו עוד מאמרים

לצאת ממרוץ העכברים בעזרת שוק ההון

לצאת ממרוץ העכברים בעזרת שוק ההון

להיכנס לעולם הפיננסים – לימודים אימונים והשמה במקצוע כל אחד מאיתנו חולם איך יום אחד, הוא מצליח להרוויח סכום כסף גדול, גדול מספיק בשביל לגרום

פרק 114-מיוחד: צחי מארח את דני בריטמן: המשכנתאות למגורים בעקבות השינויים הרגולטורים ועליית הריבית

דני בריטמן מייסד ומנכ”ל קבוצת Bmeniv מתארח לפודקאסט מיוחד שמדבר על : המשכנתאות למגורים בעקבותהשינויים הרגולטורים ועליית הריבית.בפרק זה דני בריטמן וצחי קוטווינסקי נותנים מידע

דילוג לתוכן