“כסף משוגע” –הסיפור של GameStop

תוכן עניינים

לשתף זה כייף:

איך מניה של חברה לא רווחית מצליחה לייצר תשואה של 16,000%?

נתחיל בלהסביר מהו Short- מכירה בחסר – דמיינו לכם שלוויתי מכם 100$ כאשר שער הדולר הוא 4 שקלים, המרתי את הדולרים ל-400 שקלים והבטחתי להחזיר לכם בעוד חודש.

כעבור חודש שער הדולר ירד והוא כרגע שווה שלושה שקלים, המרתי 300 שקלים שוב ל100$ והחזרתי לכם את ההלוואה, ונשארתי עם מאה שקלים בכיס. זוהי בעצם פעולת ה”שורט”- להרוויח מירידת ערך של נכס מסוים.

כאשר אנחנו משקיעים במניה או נכס מסוים אנחנו חושפים בעצם לסיכון רק את הכסף ששילמנו עבור אותו נכס, במקרה הכי גרוע שיכול להיות ערך הנכס ירד ל-0 ונפסיד 100% מהכסף. לעומת זאת, בפוזיציית שורט נהיה חייבים להחזיר את הנכס למלווה על ידי קנייה מחדש של הנכס ולכן פוטנציאל ההפסד כאן הוא אין סופי. דמיינו לכם שערכו של הדולר היה עולה באותו חודש לשער של 50 שקל הייתי צריך לקנות את ה100$ בסכום של 5000 שקל רק כדי להחזיר לכם אותם. ( הפסד של כ1250% ) את פעולת השורט אפשר לבצע על מניות, סחורות, מטבעות וכו’.

עכשיו כשהבנו מהו Short ואת הסיכונים הכרוכים בו, אפשר להתחיל לדבר על גיים סטופ.

גיים סטופ הייתה רשת חנויות שבהם ניתן לקנות משחקי קונסולות יד שנייה. כאשר נמאס למשתמש מהמשחק שקנה הוא היה חוזר לחנות, מחזיר את המשחק ומקבל הנחה על המשחק הבא שירכוש.

על ידי השיטה הזאת הצליחה גיים סטופ למכור כל מוצר שהחזיקה 6 פעמים בממוצע, כל פעם למשתמש אחר. וכך בעצם יצרה לעצמה רווחיות גדולה מאד.

העניינים החלו להתדרדר כאשר מיקרוסופט התחילה למכור את אותם משחקים ישירות דרך הרשת, ללא כל צורך בדיסקים.

גיים סטופ שנסחרת בבורסה תחת הסימבול “GME”, החלה לספוג פגיעה קשה ברווחים, סגרה חנויות והמניה שזכתה לראות את שער ה-17$ החלה לצנוח.

בוול סטריט כבר מזהים את הפוטנציאל וקרנות גידור שונות בונות פוזיציות Short עצומות נגד גיים סטופ. כמה עצומות?

140% מהמניות של גיים סטופ היו במכירת שורט- זה אפשרי מפני שאפשר להשאיל מניה יותר מפעם אחת- אדם 1 מלווה לאדם 2 מניות ואדם 2 מלווה אותם לאדם 3.

מכאן ניתן להסיק כי אם מחיר המניה יתחיל לעלות, המון קרנות וגופים יצטרכו לקנות את המניה בחזרה כדי להימנע מהפסדים- מה שיגרום לעוד עלייה במחיר- מה שיגרום לעוד אנשים להיפטר מהשורטים שלהם על ידי קניית המניה- מה שיגרום לעוד עליות, וכן הלאה וכן הלאה.

לתופעה הזאת שתיארתי כרגע יש שם והוא: Short Squeeze.

כמה ממשתמשי Reddit ו Twitter ( רשתות חברתיות) זיהו את הפוטנציאל להרוויח ופרסמו את הרעיון שלהם להרוויח המון כסף בעזרת שורט סקוויז על גיים סטופ.

הרעיון התפשט ברשת כמו אש בשדה קוצים, אפילו מפורסמים החלו לדבר עליו ועשרות מיליוני אנשים נחשפו לאותו רעיון.

באותה העת, נסחרה מניית גיים סטופ בשער של כ-1$.

כדור השלג התחיל להתגלגל, מיליוני משקיעים פרטיים קנו מניות GME והמניה תוך שבוע כבר הגיעה לשער של 6$.

בשלב זה החלו משקיעים מפורסמים לכתוב על המניה בטוויטר, וכמובן, להשקיע בה.

השורט סקוויז צבר תאוצה, כולם מדברים על גיים סטופ בכל פלטפורמה אפשרית, הטרנד הלך וגבר ומנייה כבר מתחילה להגיע לאיזורי ה-40$.

העלייה מתחילה להיבלם, המשקיעים שהיו רגילים לראות את הרווחים גדלים בכל רגע נתון ביום כבר לא מבחינים בעלייה מספר שעות, רבים מהם חשבו שהמשחק נגמר.

וכנראה שעוד אדם שכולנו מכירים שיחק באותו משחק ולא רצה שהוא יגמר, אותו אדם הוא לא אחר מאילון מאסק- האדם העשיר בעולם, ועם למעלה מ120 מיליון עוקבים ברשת הטוויטר.

ב26 לינואר2021 צייץ מאסק בטוויטר “Gamestonk!!”

ביומיים שלאחר מכן גיים סטופ נסחרה במחיר של יותר מ-120$ למניה.

עד סוף אותו ינואר קרנות הגידור הגדולות איבדו למעלה מ20 מיליארד דולר בעקבות עליית מחירי המניות של גיים סטופ.

ההתלהבות לא עצרה, עד שברגע אחד, רובינהוד – פלטפורמה דרכה ניתן לסחור במניות בלי עמלות, ורוב סוחרי המניות האמריקאים משתמשים בה- חוסמת את פקודת הקנייה של מניות ומשאירה למשתמשים רק את האפשרות למכור את המניות גיים סטופ.

למה היא עושה את זה?

בעיקרון רובינהוד נדרשת להפקיד פיקדון גדול בבנק כי למרות שנראה שהעסקאות מבוצעות תוך רגע זה בעצם לוקח כמה ימים, אז רובינהוד נותנת למשתמשיה מקדמה מהפיקדון וככל שיותר אנשים קונים מניות במחירים יותר גבוהים אוזל לרובינהוד הכסף בפיקדון וכבר הבנק מתחיל לבקש ממנה להחזיק כספים שהיא חייבת לו. בעקבות כך היא חוסמת את אפשרות קניית המניות כדי לא להיכנס לבעיות נזילות.

ברגע שרובינהוד חוסמת את האפשרות לקנות עוד מניות ולא נותר למניה איך להמשיך לעלות, נשארה רק אפשרות אחת- התרסקות.

מחיר המניה ירד בצורה קיצונית ומשקיעים שנכנסו מאוחר מדי לחגיגה ספגו הפסדים עצומים.

כיום- ה28/12/2022 מחיר המניה עומד על כ-18$.

היה מעניין?

הרחיבו את הידע וקראו עוד מאמרים

סיור בחוות הקריפטו של BMeniv

קורס וסיור חוות כרייה למטבעות דיגיטליים כחלק מההכשרה והלמידה של תחום ההשקעה והמסחר במטבעות דיגטליים אנו מעניקים לכם/ן אפשרות להשתתף בסיור בחוות כרייה למטבעות דיגיטליים.בסיור

השקעה לטווח ארוך – משחק הציפיות

המאמר יעסוק בהזדמנות שנוצרת להשקעה לטווח הארוך.נגדי הבנק המרכזי האמריקאי הפתיע את השווקים בשישי האחרון והצהיר כי הריבית תעלה בחדות כדי להילחם באינפלציה, תוך רמיזה

דילוג לתוכן