סקטורי העתיד – פוד טק – טכנולוגיית מזון

תוכן עניינים

לשתף זה כייף:

חלק ראשון

הפוד טק הוא עוד אחד מאותם תחומים שעתידים ליצור שינוי טקטוני ברמה עולמית, וליצור במרוצת – השנים הקרובות טכנולוגיות משבשות Disruptive שעתידות לשנות באופן מהותי את עולם המזון. בשר ללא בשר, טונה ללא טונה, חזה עוף ובורגר שגדלו במעבדה, רובוט שמכין המבורגרים ופיצה לפי דרישה, סורק אופטי שמדווח מיידית על ערך תזונתי של כל מוצר, סוכר שאינו מתעכל ולכן אינו מזיק ומשמין ועוד…

תחום זה כולל חברות ופרויקטים המשתמשים בין היתר בטכנולוגיות כגון – Internet of Things (IoT), ביג דאטה ובינה מלאכותית AI כדי להפוך את ענף המזון לתחום יותר מודרני, בר קיימא ויעיל על כל שלביו, החל מהכנת מזון ועד להפצתו ולצריכתו.

חלק שני

פתרונות הפוד טק:

  • תחום חברות בתחום הפודטק יכולות, בין היתר, להביא לשיפור בבריאות המערכת האקולוגית של המזון באמצעות מרכיבים חדשניים ולשיפור התזונה.
  • ניתן להשתמש בטכנולוגיה על מנת להאריך את חיי המדף של המזון ולהקטין משמעותית את כמות הפסולת שהינה מפתח למזעור ההשפעות הסביבתיות של האוכלוסייה האנושית שהולכת וגדלה.

עיקרי הטכנולוגיות

תזונה מבוססת צמחים – תעשייה של פיתוח מוצרים ומרכיבים באמצעות חלבונים שונים מהצומח סויה,אפונה (חלבונים מבעלי חיים) בעיקר חרקים (וחידושים ביו טכנולוגיים).

הדפסת אוכל – בתלת מימד באמצעות סוגים שונים של חומר מזון אבקתי או נוזלי, מדפסות מזון תלת -ממדיות מביאות ערך תזונתי נוסף לצלחות שלנו והכנסות נוספות לחברות המזון.

רובוטיקת מזון – עם שווי מוערך צפוי ש ל כ – 2.1 מיליארד אירו בשנת 2022, הרובוטיקה משפרת את האיכות, מגדילה את התפוקה ומפחיתה את ההוצאות, במיוחד בעיבוד מזון ונוזלים.

תזונה מותאמת אישית – יישומים טכנולוגיים העושים שימוש בפתרונות תוכנה וחומרה ומודדים כימיקלים ומרכיבים שונים כגון גלוטן במזונות, ובמקבי ל שימוש בערכות ביתיות לבדיקות דם ומשתנים נוספים, המשולבות עם אפליקציות המספקות המלצות ומנטרות מדד ים בזמן אמת, מאפשרי ם לייצר דיאטה מותאמת אישית ברמות שלא היו בעבר.

סטרטאפים להתמודדות עם השלכת פסולת מזון

Internet of Things (IoT) עלויות אחזקה מופחתות, פרודוקטיביות גבוהה יותר, מעקב שקוף אחר -שרשרת האספקה וכן תחזוקה מונעת , הם רק מעטים מהיתרונות שמציע האינטרנט של הדברים לתעשיית המזון.

בטיחות תזונתית ולוגיסטיקת מזון.

היה מעניין?

הרחיבו את הידע וקראו עוד מאמרים

הצורך בהשכלה פיננסית

מה אתם יודעים על הפנסיה שלכם ???  בעולם בו אנו חיים שתוחלת החיים עולה מרגע לרגע והיום נמצאת למעלה מגיל 80 ,  בעולם בו אנו

סיור בחוות הקריפטו של BMeniv

קורס וסיור חוות כרייה למטבעות דיגיטליים כחלק מההכשרה והלמידה של תחום ההשקעה והמסחר במטבעות דיגטליים אנו מעניקים לכם/ן אפשרות להשתתף בסיור בחוות כרייה למטבעות דיגיטליים.בסיור

מינוף דירה ראשונה

איך מרוויחים כסף מנדל”ן בכלל – ומדירה ראשונה בפרט? מה כדאי לעשות עם הרווח מדירה ראשונה? רכישת דירה היא העסקה הכלכלית הכי גדולה שרובנו נעשה

דילוג לתוכן