הסיפור של ג’ף בזוס ואמזון

תוכן עניינים

לשתף זה כייף:

חלק 1 – סיפור ההצלחה של אמזון

הסיפור של אמזון הוא לא פחות ממדהים ומשקף את סיפור הצמיחה הטכנולוגי של וול סטריט
אפשר לומר שהחל מ-2008 עם המצאת האייפון אנו בעיצומה של מהפכה טכנולוגית אדירה
שמשפיעה על כולנו, אמזון השכילה לנצל את התנאים הפיננסים הטובים מעולם לחברות טכנולוגיות
לרבות ריביות נמוכות, הזרמת כספים אדירה מצד הבנק המרכזי האמריקאי( הרחבות כמותיות)
ומעבר הצרכנים לסחר אונליין בכדי להביא את אחד מסיפורי הצמיחה האדירים בתולדות וול סטריט
אמזון הצליחה לצמוח ב342%- בהכנסות משנת 2015 שהכניסה כ-100 מיליארד דולר ואת 2020
צפויה לסיים עם הכנסות של כ-342 מיליארד דולר, המנייה בשנים אלו עד היום עלתה בכ-500%
מאיפה מגיעה הצמיחה ?

בעיקר מהרוח והחזון של האיש העשיר בעולם ג’ף בזוס, הוא השכיל להבין את מה שהמשקיעים
אוהבים ורוצים וזה צמיחה והתרחבות, וכל עוד הוא מספק להם את זה אין סיבה שהחגיגה תסתיים
בקרוב…

אפיקי הצמיחה ומקורות ההכנסה העיקריים של אמזון:

  • סחר אונליין – קניון האונליין הגדול בעולם שנמכרים בו מיליוני פרטים מדי יום , ומשמש כזירת המסחר אונליין הגדולה בעולם, אמזון שולטת ב40% מהסחר המקוון בארצות הברית.
  • מחשוב ענן – חטיבת AWS –עם צמיחת והתפתחות הטכנולוגיה עולה הצורך החיוני באחסון מידע בענן, אמזון מובילה עולמית בטכנולוגיה ומאפשרת את צמיחת הטכנולוגיה העולמית באמצעות הפתרונות של חטיבת מחשוב הענן שלה ושולטת בכמחצית מתעשיית מחשוב הענן.
  • סטרימינג וידאו תוכן טלויזיוני – (AMAZON PRIME VIDEO) – שולטת בשליש משוק הסטרימינג של תכני הטלויזיה.
  • מוצרים לבית (IOT- INTERNET OF THINGS) – בראש כמובן עוזרת הבית אלקסה אך לאמזון יש עוד עשרות פרטים טכנולוגים לישפר הממשק והנחות הטכנולוגית לניהול משק בית.

ויש עוד הרבה בקנה – לאחרונה אמזון הודיעה על כניסה לשוק הגיימינג…

 

חלק 2 – החזון של האיש העשיר בעולם

לא בטוח שרובנו מכירים את האיש העשיר בעולם או לפחות מכירים את החזון שלו, הדעות על בזוס חלוקות בדעת הקהל  – מצד אחד הערצה אדירה לכל השירות שלו למען האנושות בהנגשת הפתרונות הטכנולוגיים לקדמת האנושות, מצד שני ביקורת על כך שהוא מרסק מתחרים, מרסק ענפים שלמים, די להודיע שאמזון נכנסת לתחום מסוים בכדי להפיל בעשרות אחוזים מניות של חברות שעוסקות באותו תחום , קיימות גם ביקורות בתרומות הנמוכות שלו מסך הכספים הרבים שיש לו ועל יחס משפיל ונצלני של עובדים.

אך בכדי להכיר טוב יותר את בזוס שווה להעמיק בביוגרפיה שלו ובמטרה העיקרית שלו, בזוס שואף להקים מושבות בחלל לא פחות לצורך הבטחת הישרדות המין האנושי בדורות הבאים. לפי התפיסה של בזוס האנושות במאות הקרובות תנצל את כלל משאבי האנרגיה הזמינים ותתחיל לדעוך ולא יהיה מנוס מאלטרנטיבה התיישבותית בחלל לצורך המשך הקדמה וצמיחת האנושות- לשם כך בזוס הקים את בלו אוריג’ין חברה פרטית למטרת רווח, את צמיחתה והשגת מטרותיה הוא מממן ממכירת מניות אמזון שברשותו בסדרי גודל של 1 מיליארד דולר בכל שנה.

ע”פ בזוס תרומתו בנושא זה לא פוחתת מפילנתרופיה שראוי שתגדל כפי שעושים באפט וגייטס , בזוס קם כל יום לעבודה לצורך הגשמת החזון ובעצם מצמיח את אמזון בכדי שיוכל להגשים את החזון האמיתי שלו לאנושות באמצעות הפתרונות של חברת החלל שלו.

 

חלק 3 – תרבות ניהולית וארגונית – סודות ההצלחה של בזוס ואמזון

לצד חזון לצמיחה מתמדת והתרחבות לשווקים חדשים ותחומי עיסוק חדשים, בזוס החדיר 600,000 עובדי ומנהלי אמזון תרבות ניהולית ייחודית ברוחו.

השאיפה ליעילות  – “צוותים של 2 פיצות ” ע”פ בזוס צוות יעיל הוא צוות שאמור לשבוע מ-2 פיצות, הכוונה היא לכך שהצוות יהיה יעיל מספיק לעמידה במשימות וכל עובד ירגיש חיוני למשימה ובעלות על פרויקט.

תרבות השוטטות – לאחר שמנהלים מאשר פרויקט יש להם חופש פעולה כמעט מוחלט להוציאו לפועל תוך רוח גבית “לשוטט” במקומות שונים, ולהביע דעות ומחשבות שונות, הרעיון הוא לייצר בארגון תרבות עבודה של חופש פעולה ליישום משימות ולהביע צמיחה , חדשות ויצירתיות, וזאת להבדיל מארגונים מסורתיים ונוקשים.

תזכיר 6 עמודים – עבודות אצל בזוס מוגשות בתזכיר עד 6 עמודים, בזוס לא מאמין במצגות POWER POINT, ע”פ תפיסתו יש לעלות את כל המסר בתזכיר עד 6 עמודים לצורך ניהול דיון ותקשורת אופטימלית.

מנוי אמזון פריים – מועדון לקוחות יוקרתי שהושק ב-2005 ומהווה את אחד מאבני היסוד של המודל העסקי של אמזון , בתחילת דרכו של המועדון בזוס התעקש שמחיר ההצטרפות יהיה גבוה מספיק כדי שמנויים יחושו מחויבות אמיתית כלפיו, סקר הראה כי מנויי פריים מוציאים 1400$ בשנה על רכישות באמזון בהשוואה ל-600$ שמוציאים מי שלא מנוי, יותר מ-90% מהלקוחות ממשיכים את המנוי אחרי שנה, דרך פריים סיפק לעצמו בזוס מאגר מזומנים ענק, כשהמנוי מתחדש אוטומטית מדי שנה אמזון מבטיחה הכנסות של מיליארדי דולרים.

היה מעניין?

הרחיבו את הידע וקראו עוד מאמרים

מה וול- מארט מחפשת בטיק טוק ?

לאחרונה נודע כי וול מארט- ענקית הקמעונאית צפויה לרכוש 7.5% מטיק – טוק בשיתוף עם אורקל חברת התוכנה.השאלה הנשאלת מה לחברה קמעונאית מסורתית בת 58

עליית המחירים בנפט

איך משקיעים בנפט? מהי עצמאות כלכלית? נפט הוא אחד המשאבים החיוניים והחשובים ביותר בעולם המודרני. גם בתקופה שבה מנסים להעביר את עיקר ההשקעות מאנרגיה מתכלה

דילוג לתוכן