מידע על מסחר במט”ח

תוכן עניינים

לשתף זה כייף:

מסחר במט”ח הוא תמיד בצמדי מטבעות כלומר אם נרצה לגשת לחלפן הכסף ונרצה בקניית מטבע הדולר האמריקאי, נצטרך למכור לחלפן מטבע שקל ישראלי ובעבורו נקבל את הדולר. לכן שסוחרים במטח עוסקים למעשה קניית מטבע אחד ומכירת מטבע שני, לדוגמא נניח שאנחנו רוצים להיכנס לטרייד של לונג יורו/דולר

הסימבול הוא  EUR/USD. כך שאנחנו למעשה קונים מצד אחד יורו ומצד שני מוכרים דולר ואם אנחנו עושים שורט על היורו/דולר זה אומר שלמעשה מוכרים יורו וקונים דולר. המסחר במטח נמשך כמעט 24 שעות ביממה ובגלל ששוק המטח נהנה מנזילות גבוהה הודות להיקפי המסחר הגדולים ניתן תמיד לעשות עסקאות .

במסחר במטח אין עמלות קניה/מכירה אלא מרווח בין שער הקניה לשער המכירה כמובן שהשאיפה היא שמרווח זה יהיה קטן ככל הניתן לכן בצמדים הכי פופלארים המרווח הוא הכי קטן.

המצדים הכי פופולארים הם יורו/דולר , בריטי/דולר , יפני/דולר, אוסטרלי/דולר קנדי/דולר שוויצרי/דולר.

הצמדים נסחרים ביחידות שנקראות לוט , לוט רגיל = 100000 מיני =10000 ויש מיקרו אצל מס’ ברוקרים =  1000.

המסחר במטח מתאפיין במינוף גבוה העשוי להגיע עד ל פי 200  זאת אומרת על כל דולר שאנחנו משקיעים יכולים למעשה לעשות טרייד של 200  לכן אם יש לנו חשבון של 1000 דולאר למעשה אנחנו יכולים לקנות/למכור עד 200000 דולר בטרייד.

המינוף שונה אצל הברוקרים ולכן כדאי לבדוק לפני פתיחת חשבון אצל הברוקר א. מהו המרווח בין המטבעות (שזו בעצם העמלה) ב. מהו המינוף שהברוקר נותן.

יש לקחת בחשבון שהמינוף מסוכן מאוד ובמקרה של הפסד במינוף גבוה יכול לרוקן לגמרי את החשבון.

המסחר מתנהל כמו קניית חוזה במערכת המסחר שהברוקר נותן כולל גרפים /מתנדים וכדו’.

יש להתאמן בחשבון דמו עד ללימוד המסחר.

היה מעניין?

הרחיבו את הידע וקראו עוד מאמרים

המשקיע הטוב ביותר בעולם

מי זה בכלל וורן באפט? וורן, אשר מכונה גם “האורקל מאומהה” נולד ב1930 בנברסקה- ארצות הברית. באפט נולד לאב שהיה ברוקר באותה תקופה, מה שנתן

דילוג לתוכן